Blended events: wat zijn dat eigenlijk?

blended events

Sinds maart 2020 staat de hele wereld op zijn kop. Waarschijnlijk hoeven we je dat niet te vertellen, maar iedereen is hierbij betrokken geraakt op zijn of haar manier. Door deze crisis zijn we met z’n allen op een nieuwe manier gaan werken en leven. Waar we eerst allemaal nog volledig op kantoor werkten, werken we nu veelal vanuit huis. En dat terwijl dat bij sommige organisaties niet eens mogelijk was voor deze crisis! Sterker nog: een aantal bedrijven heeft er nu zelfs voor gekozen om volledig vanuit huis te werken en de huur van hun kantoor op te zeggen. Gelukkig zijn er ook middenwegen en dat geldt ook voor de evenementensector. In deze sector zijn er enorme klappen gevallen, misschien wel de hardste. Alle evenementen werden vorig jaar natuurlijk afgelast en er moest een oplossing komen om toch evenementen door te laten gaan. Vrij snel werden online evenementen in het leven geroepen en waren er elke dag wel webinars over allerlei onderwerpen waar je kon aansluiten (vrij geniaal). De grootste pieken zijn voorbij, dus kunnen we weer in kleinere groepen aanwezig zijn op evenementen. Dat is ook een van de redenen dat er nu weer nieuwe varianten in het leven zijn geroepen. Een voorbeeld daarvan zijn blended events! In dit artikel leggen we je uit wat blended events precies zijn en hoe je deze evenementen kan gebruiken voor jouw doelgroep!

Wat zijn blended events precies?

Grote kans dat je inmiddels Zoom-moe bent en bedolven bent onder alle online meetings. Deze variant kennen we inmiddels al. Varianten hierop komen er steeds meer en de hybride meetings zijn hier een mooi voorbeeld van. Simpelweg zijn dit meeting die deels online, deels fysiek zijn, zodat iedereen aanwezig kan zijn bij één afspraak of evenement. Daarnaast is er een andere variant ontstaan die wel veel weg heeft van de hybride meetings, maar deze is net anders.

Blended events vinden net zoals hybride events zowel online als fysiek plaats. Maar bij deze variant is het grote verschil dat het online-deel en fysieke deel wel van elkaar zijn gescheiden. Met blended events zijn we in staat om een proactieve benadering te hanteren om persoonlijke evenementen te organiseren, terwijl we toch een zinvolle en veilige ervaring creëren voor degenen die zich thuis meer op hun gemak voelen. Blended implementeert de waarde van face-to-face netwerken en laat je twee verschillende segmenten van een evenement ervaren.

Hoe zet je deze events in?

Het is natuurlijk ontzettend gaaf om blended events in te zetten voor jouw doelgroep. Je geeft jouw verhaal extra kracht mee en creëert een extra beleving voor je klanten. Je kan natuurlijk zelf aan de slag gaan hiermee, maar een externe partij inschakelen is misschien wel handiger. Zeker omdat er veel gespecialiseerde bedrijven zijn die verschillende technieken gebruiken om een onvergetelijke ervaring te bieden. Daarom raden wij je aan om aan de slag te gaan met een gespecialiseerde partij, bijvoorbeeld met Purple.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *