september 25, 2015 Admin

Adverteerders nu ook slachtoffer van Voodoo Ads!

Screen Shot 2015-09-25 at 11.12.55

Er is een gigantisch probleem met adverteren op internet ontdekt en adverteerders beginnen zich nu echt zorgen te maken. Het blijkt dat slechts 25% van alle online ads (en dat geldt ook voor branded content) echt door mensen gezien wordt.

En aangezien de meeste content op het internet gratis is en door dit soort inkomsten (en de data die daaruit over ons gefarmed wordt) gefinancierd wordt komen er ineens toch best wel grote vragen over de houdbaarheid van Internet zoals wij dat nu kennen. Hoe zit dit nu precies in elkaar?

In combinatie met adblocking is de schatting dat nog maar 25% van alle betaalde ads ook daadwerkelijk onder ogen van mensen komt. Het allergrootste media inkoop en marcom bedrijf ter wereld (WPP) heeft al gewaarschuwd dat adverteerders weer terug zullen gaan naar offline media (art 3). En neem ze dat eens kwalijk met dit soort cijfers. Dit is dus een geval van Voodoo Marketing met marketing mensen.
Hier drie heel recente artikelen over dit onderwerp.

1) http://www.bloomberg.com/features/2015-click-fraud/
2) http://adage.com/…/dig…/56-digital-ads-served-google/296062/
3) http://www.adformatie.nl/…/WPP-MAANT-GOOGLE-PROBLEEM-MET-NE…

Comment (1)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *