september 12, 2015 Admin

Coca Cola en Pepsi sponsoren pro suiker onderzoek

sugarcokeOnlangs werd bekend dat Coca Cola , Pepsi en anderen geld fourneren voor onderzoek naar de effecten van suiker om onze mening daarover te beïnvloeden. Wat blijkt namelijk uit een recent gepubliceerd onafhankelijke overzicht studie ? Wij citeren: ‘  We identified 17 SRs (with 18 conclusions). In six of the SRs a financial conflict of interest with some food industry was disclosed. Among those reviews without any reported conflict of interest, 83.3% of the conclusions (10/12) were that SSB consumption could be a potential risk factor for weight gain. In contrast, the same percentage of conclusions, 83.3% (5/6), of those SRs disclosing some financial conflict of interest with the food industry were that the scientific evidence was insufficient to support a positive association between SSB consumption and weight gain or obesity. Those reviews with conflicts of interest were five times more likely to present a conclusion of no positive association than those without them (relative risk: 5.0, 95% CI: 1.3–19.3).’

Kortom die onderzoeken die gesponsord waren gaven in meerderheid aan dat er geen verband bestond tussen de inname van suiker en obesity. Ergo je kunt gewoon dit soort dranken doordrinken. De New York Times schreef er een mooi artikel over. Dit is volgens ons ook Voodoo Marketing.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *