september 3, 2015 Admin

Verborgen beïnvloeding van jouw clickgedrag via Website Morphing

Microsoft PowerPointScreenSnapz001

Iets heel nieuws is website morphing. Dat is nieuwe technologie die ervoor zorgt dat de website, of advertising banner of welk ander stuk content dan ook zich aanpast aan jouw persoonlijke stijl. Binnen 5 clicks wordt met grote nauwkeurigheid vastgesteld of je meer visueel of verbaal bent ingesteld en of je impulsief handelt of langer nadenkt voordat je op een link clickt. Vervolgens wordt jou een inhoud voorgehouden die op jouw stijl is afgestemd. Deze inhoud is na uitvoerige eerdere testen vastgesteld. Kortom jij krijgt, zonder dat je dat weet, inhoud voorgeschoteld waar jij meer op hapt. Geheel onderbewust. Hierdoor wordt bijvoorbeeld  het click gedrag op reclamebanners verdubbeld. Indien hierover geen openheid wordt gegeven dan is dit klinkklare voodoo marketing. Het is al toegepast op websites van CNET, British Telecom, AT&T en HCT.  Hier , hier en hier kun je er meer over lezen.

Je zou deze techniek misschien ook kunnen inzetten om mensen echt te helpen. Daar hebben we echter nog geen voorbeelden van kunnen vinden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *