Nog meer voodoo-marketing met dure vruchtensap bij Albert Heijn!

Na ons vorige bericht over de manier waarop AH zijn bessensap verkoopt hebben we nog meer vreemde dingen ontdekt. Zo wordt er Avocado Spinazie verkocht waar (huh?) meer Appel (51%) en Komkommer (15%) in zit dan Avocado (21%) en Spinazie12%. Ook is er zogenaamde Zwarte Bessen (15%) en Bramen (15%) sap waar veel meer Appel (37%) en Sinaasappel (25%) in zit en Framboos Granaatappel sap waar meer Sinaasappel (25%) dan Framboos (18%) in is verwerkt.

Het lijkt er op dat AH pretendeert duurdere smaken te verkopen (6 Euro per liter) en er vervolgens goedkopere sappen in doet en dat heel sneaky alleen op de achteretiketten vermeld omdat zij waarschijnlijk weten dat consumenten die toch bijna niet lezen. Dit neigt toch echt naar consumenten bedrog. Vreemd dat zo’n groot beroemd merk zich verlaagt tot dit soort trucs. Kan EZ hier nou echt niet tegen optreden?

sap avocado sap avocado achterkant sap bramen sap achterkant braamsap framboos sap framboos achterkant

Ziggo legde illegaal profielen aan van TV en Film kijkers

Screen Shot 2015-08-31 at 13.24.00

In een rapport van eind April 2015 constateert het College bescherming Persoonsgegevens, na onderzoek, dat Ziggo een aantal ernstige overtredingen had gepleegd. een daarvan was het aanmaken van persoons profielen op basis van de voorkeuren van kijkers voor bepaalde programma’s en films.Hierhier en hier meer info.

Dit is precies een van de dingen waar wij voor waarschuwen in Voodoo Marketing. Het aanleggen van profielen, ook van psychologische aard, gebeurt op grote schaal en toevallig is Ziggo ontdekt. Hier moet veel meer controle op komen.

 

Verborgen beïnvloeding door HEMA,DKNY, Diesel, AH en TUI via Influencer Marketing ?

Screen Shot 2015-08-26 at 19.50.39Mooi voorbeeld van de opkomst van influencer marketing. Bloggers worden uitgezocht om over een merk te bloggen en zo hun volgers te beïnvloeden. Grote vraag is nu of dit soort consultancy bedrijven een code hebben die van hun bloggers vereist dat zij melden voor hun activiteiten betaald te worden. Of wordt dat wellicht vereist door de bedrijven die van hun diensten gebruik maken? Indien niet dan is het covert advertising en dus gewoon voodoo-marketing!

 

 

Verdorven verleiders in BCC webshop

Screen Shot 2015-08-24 at 20.50.24

Mooi voorbeeld van de Anchoring methode op de BCC webshop. Een extreem dure telefoon als eerste laten zien waardoor de anderen goedkoper lijken. Voodoo-Marketing dus. In dit geval compleet geautomatiseerd aangestuurd door een verborgen algoritme dat kijkt naar welke psychologische beïnvloeding tactiek jij het meest gevoelig voor bent.

Vragen of Boekingen?